onsdag 16. november 2011

Barndomsnostalgi


Best partner in crime. Min storesøster og meg på nye eventyr.
Ustekt makaronipudding- med et ostedryss til slutt så blir det sprøtt og godt :-)

 Hverdagsmiddag var tema i dag, så her har vi spist makaronipudding. Det er noe jeg er vokst opp med, 100% veggis og super billig. Jeg har lagt til litt chorizo og skinke både for smak og litt kontrast i konsitensen og som tilbehør en frisk salat.  Det er dagens nostalgi i en form :-)
Masse sennep- ser skikkelig ekkelt ut når alt er rått og klissette....

Samtidig som dagens middag sto i ovnen klargjorde jeg morgendagens middag. Vi skal begynne å smake litt på hva den norske julen har å tilby og skal ha sennepsmarinert ribbe som skal få lov å godgjøre seg et helt døgn. Da blir den saftig, smakfull og mør. 
Hver torsdag bytter et vennepar og vi på å lage middag og denne gangen er det vår tur. Jeg krysser fingerene for at norsk julemat faller i smak, selvom det kanskje er litt tidlig?

2 kommentarer:

  1. My partner in crime <3

    Mmmmh! Ribba ser ut til å ha potensiale til å bli vellykket! Får håpe svenskene liker. PS; muligheter for pinnekjøtt hos meg på lørdag :)

    SvarSlett
  2. Ribba står i ovnen å koser seg. Det lukter knallgodt så håper den blir saftig og at svoren blir sprø :-)
    Angående helgen må jeg høre litt med mannfolket. Jeg jobber tidlig på lørdag så måtte isåfall kjørt etter jobb kl 14... Vurderingssak og pinnekjøtt frister :-)

    SvarSlett