torsdag 17. november 2011

Lys-fat-brett-lilla

Sesongen nå er pledd, sofa, varme innekvelder, dype rødviner, middag med gode venner og levende lys på fat, i lysestaker, i lykter, i vaser, hengde i en gren, ja i det hele tatt.
Fabelaktig sin blogg har hun en utfordring på hvordan andre sine lysfat ser ut og her er et av mine, som er et gammelt brett-bord, rustikt og slitt.
 Dette bordet er fra min gamle blomsterbutikk. Der brukte jeg det til alt mulig og ser man nærmere på det har det riper, rust og masse minner og historie. Jeg syns det er helt fantastisk. Hjemme hos meg blir det bare brukt til pynt og glede og nå er det lilla og lys som får lov til være på det :-)
 Den runde kula fikk jeg til jul et år av min Farmor og det glinser så pent i den når det er tente lys i den. Den frosta lysholderen er det plass til store telys eller småkubbelys så lyset er tent hele kvelden, den er fra min gamle butikk og er et kjært minne. Mannen min er svensk og hva er vel ikke bedre enn en stein som det "älskar dig" og et blomstrete hjerte til minne om våren og et romantisk preg for å myke opp det rustikke bordet.
Denne vasen er fra House Doctor og er vel tiltenkt friske blomster eller en grein av noe slag. Jeg syns den er like fin med lys i. Den lilla fargen kommer godt frem med et levende lys inni. Adventstiden er altfor kort syns jeg så jeg har allerede begynt med litt lilla lys og andre innslag hjemme hos meg. Ikke så mye at jeg eller samboern blir lei for tidlig men akkurat så mye at adventstiden blir litt lenger :-)

1 kommentar:

  1. Kjempe fint! Gleder meg til å oppleve advent hos dere neste helg :)

    SvarSlett